9 Ocak 2012 Pazartesi

Türkiye'de Savunma Sanatları

Günümüz dünyasında kendini savuna bilmek önemli bir ihtiyaçtır.Nerede,ne zaman başımıza ne gibi bir durum geleceğini bilemiyoruz.Savunma Sanatları kişisel gelişim,öz güven,korku kontrolü ve bir çok konuda bireylere fayda sağlamaktadır.Eğitimlerde yüksek kalori harcanması,genel dayanıklılık ve kuvvet çalışmaları savunma sanatları ile uğraşan bireylerin aynı zamanda daha sağlıklı ve formda olmasını sağlar.

Eğitim aldığınız okulu iyi seçmeniz sizin için çok önemli !

Grup çalışmaları sizin için güzel bir sosyal ortamdır aynı zamanda,kalıcı ve uzun dostluklar kurabilirsiniz,eğlenirsiniz ve daha sağlıklı olursunuz.
Yıllarca savunma sporları yapıp hiç bir şey öğrenemeyen bir çok kişi gördüm.Ego delisi eğitmenlerle çalışmış,eğitim alacağım diye spora başlayıp eğitmenlerden sert muamele görüp hiç bir şey öğrenemeden yaptığı işten soğuyan insanlar.

Unutmayın!Seçiminiz sizin için çok önemli ,doğru kişiyle ve doğru ortamda çalışmanız gerekiyor.Sizde eğitim alanında herkes gibisiniz.Sizi diğerlerinden farklı yapacak olan yetenekleriniz.
Başlayacağınız salonda eğitim alan insanların hoşgörülü,tevazu sahibi ve iyi iletişim kurabilmeleri çok önemli.Eğitmen nasılsa etrafındaki öğrencileri de eğitmenin karakterinde olacaktır.

Türkiye de Savunma Sporlarını kabul ettirmek için senelerdir uğraşıyoruz.Amerika ve Avrupa ülkelerinde futbol ve basketbol dan sonra savunma sporları geliyor.Yurt dışında bu işi yapmak çok  prestijli,profesyonellik var,büyük tesisler ve organizasyonlar bulunuyor.Sporculara saygı duyuluyor ve gelirleri yüksek oluyor.Ülkemizde ne yazık ki durum böyle değil,savunma sporları hakkettiği değeri görmüyor.
Son 5-10 yılda bu durum değişmeye başladı diye bilirim.İlerleyen zamanlarda çok daha iyi olacağını umuyorum.

Hastalanmış bir insan nasıl doktora gidiyorsa ,sağlıklı bir insanda sağlığını koruyabilmek için spor salonuna gelecektir.Savunma sporları da sizler için bir tercihtir.Fitness salonlarında aynı hareketleri sürekli yapmaktan sıkıldıysanız,koşu bandında yürümek size zevk vermiyorsa ve sizi sürekli birilerinin zorlamasını,heycanlanıp adrenalin salgılamayı istiyorsanız hemen gidip bir savunma sanatları merkezine yazılmanızı  tavsiye ediyorum.

Özgür Baş


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder